swaen-jelle.reismee.nl

Welcome to Australia!

Hello mates,

Afgelopen donderdag vertrokken we dan eindelijk naar Australië. Eerst hadden we de vlucht naar Hong Kong, daarna de vlucht naar Sydney. Alles verliep prima en de vluchten waren heel relaxed. We verbleven in het Wake Up hostel, prima accomodatie alleen een beetje duurder dan verwacht.

De eerste volledige dag in Sydney hebben we een grote wandeling gemaakt door de stad. De eerste bezienswaardigheid was China Town. Een straat vol, zoals de naam al aangeeft, chinese restaurants en winkeltjes. Eigenlijk is er geen China Town nodig in Sydney, want de helft is sowieso al Chinees. Het zijn zeg maar de Polen in Nederland en de Mexicanen in Amerika. Hierna kwamen we bij de Chinese Garden of Friendship, een klein chinees parkje. Hier kwamen we de eerste bijzondere, aparte vogels tegen, waarna er nog veel zouden volgen. Vervolgens liepen we naar Darling Harbour, een mooi haventje met uitkijk op de wolkenkrabbers. Ook stond er een ouderwetse vuurtoren. In het water lagen een marineboot en onderzeeër. Na Darling Harbour liepen we door naar de Harbour Bridge. Een indrukwekkende grote brug die twee delen van Sydney met elkaar verbind. Je had vanaf hier al uitzicht op het bekende Opera House. Dit ligt prachtig aan het water. Je hebt daarbij ook een geweldig uitzicht op het andere deel van Sydney. We liepen vanuit hier dus door naar het Opera House. We vonden het beiden mooier dan we hadden verwacht. Als je er recht voor staat lijkt het net alsof je door een enigszins bolle lens kijkt. Ook vonden we het allebei op pantser/schubben lijken van een of ander beest. Hierna gingen we naar de Royal Botanic Gardens. Een heel groot park met aparte inheemse en uitheemse bomen en planten. Prachtige flora en fauna. Hier zagen we voor het eerst de ibis, een erg oude en gekke vogel met een heel erg lange snavel. Ook zagen we hier de eerste parkieten en papegaaien in verschillende kleuren, soorten en maten.

Overigens heeft Sydney een heel grappig contrast in zijn bouwstijl, victoriaanse gebouwen samen met wolkenkrabbers!

Op de tweede dag van ons verblijf in Sydney, zijn we met de ferry naar het voor Sydney gelegen eiland Manly geweest. Op de boot hadden we een ongelooflijk mooi uitzicht op de skyline van Sydney. Zoiets zie je niet vaak in je leven. Eenmaal aangekomen op Manly, liepen we via de boulevard naar het strand. Je zag gelijk dat Australië dus écht het surfland is. Veel surfers, ook al is het nu geen 25 graden (het is hier momenteel winter). We liepen verder over het strand en kwamen uit bij grote rotsen, half in het water gelegen. Hier hebben we ons de hele middag vermaakt door van rots naar rots te springen en kruipen. Daarbij was het uitzicht super, aan de ene kant kliffen en aan de andere kant de open zee met zijn grote, ruige golven. Het weertje was ook heel lekker zonnig, een jas was totaal niet nodig.

De volgende dag vertrokken we vanuit Sydney met de bus naar Canberra. Dit is, wat velen niet weten, de hoofdstad van Australië. De weg ernaartoe was heel erg mooi. Ik (Swaen) het de hele tijd naar buiten gekeken. Jelle heeft dat ook veel gedaan, maar heeft ook heel aandachtig in Harry Potter gelezen. Eindelijk heb ik hem zover gekregen om het te lezen. Ik wist altijd al dat hij de boeken leuk zou vinden, maar hij vertiktte het te doen. Simpelweg omdat hij lezen altijd al verschrikkelijk vond. Maar zoals ik al had verwacht, vond hij het vanaf hoofdstuk 1 al helemaal geweldig. Hij heeft nu zelfs zin om te gaan lezen, zonder dat ik het hoef voor te stellen. Aangekomen in Canberra, gingen we naar onze camping. We zette de tent op en gingen slapen. Niet lang nadat we gingen slapen, begon het te regen. En het bleef regenen. En regenen. En regenen. Tot we merkten dat de zijkanten nat werden, en dus mijn kleren, onze voeten, Jelles haar etc. Ondanks dit stond er een leuke verrassing te wachten. Toen we de tent uit gingen, keken we om ons heen en ineens zagen we ze: kangaroes! Twee groepen. Een groep stond gewoon op de camping zelf, en een groep dicht bij onze tent en alleen van ons gescheiden door een klein hekje. Geweldig! Toen we vervolgens naar de supermarkt liepen, zagen we er nog een stuk maar, dus ze zijn hier ook totaal niet zeldzaam! Het dorpje, Watson, waar we verbleven (net buiten Canberra), zag er heel erg Amerikaans uit. Met de regen zelfs een beetje zoals uit een horrorfilm, maar dat was juist leuk. Helaas hebben we door de regen geen foto's kunnen maken. Omdat onze tent lektte, hebben we onze tweede nacht ge-upgrade naar een motel kamer. Maar onverwacht kregen we een kleine soort bugalow. Dit was gek genoeg goedkoper dan de meeste accomodatie in en om Canberra. De derde nacht hebben we gecancelled, omdat het nog steeds zo hard regende. De natste dag van juni in 9 jaar! Ondanks dit was er een prachtige natuur.

Op dit moment zitten we in de Greyhound bus (met wifi) van Canberra naar Melbourne! Een rit van zo'n 8,5 uur. Het is hier nu 16:20 u en we komen rond 23:00 u aan.

Hope you enjoyed our first story,

Swaen & Jelle

ikzelf

Excuses voor de velen spelfouten, dit zal vaker gebeuren ben ik bang ????

heleen

Prachtig verhaal jammer van de regen.
het avontuur kan beginnen.
gr heleen

Dwayne

Geweldig avontuur zusje!!

manjo( je tantetje????)

Wat geweldig..en leuk dat we jullie reis zo kunnen volgen!! Heel veel plezier!!

Paps André

Hoi schatten, wat een belevenissen, en...... een geweldig mooi verslag, boeiend en met prachtige detail-beschrijvingen, je ziet het zo voor je. Complimenten, we zijn trots op jullie ! Geniet ervan met volle teugen, hou ons op de hoogte, ben voorzichtig en pas goed op jullie zelf. Love you, paps uit Klein Kölle XX

Mama Carmen

Lieverds, ik weet dat jullie nu in Melbourne zijn en dat jullie het super naar je zin hebben en dat maakt ook mij helemaal blij!!! Suuuuper geschreven! En spelfouten.... een zeur die daarop gaat letten :) Geniet geniet geniet van elkaar en van jullie geweldige nieuwe ervaringen in dat verre bijzondere land!! Geniet, maar ben voorzichtig. Ik wil jullie veilig terug! Over een tijdje he? Nu gaan jullie nog veel moois beleven! Hou heeeeel veel van jullie

Mama Carmen

Dikke kus en knuffel, mama

Pappa Peter

Mooi te horen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Geniet nu van Australie en de mensen en je zal zelfs van het werk genieten.

You,re doing great maties

Jelle & Swaen